EVEN VOORSTELLEN
Disclaimer: Ik HOU van dit vak en kan er over door blijven ratelen. Alhoewel ik het heb proberen te beperken, is het toch nogal wat tekst geworden. En weet je wat? Het is mijn website, dus ik bepaal. Mocht je me liever face to face leren kennen, bel me. Ik kom graag op de koffie. Of zie de mand onderaan.
Hi! Mijn naam is Bo en ik wil geen reclamemaker zijn. Jep. Je leest het goed, het staat er echt. Nu hoor ik je denken: “HUH?!” en dat begrijp ik goed. Als je het aan de mensen om mij heen, of uit mijn gastenboek vraagt: ADEM ik reclame.
Maar het begrip ‘reclame’ heeft voor mij een behoorlijk negatieve lading gekregen. Elke keer als ik iemand vertel wat ik doe, voel ik dan ook de noodzaak om erbij te zeggen dat het niet alleen om die betekenisloze televisiereclames of saaie flyers gaat, die je zo snel mogelijk weer wil vergeten.
Want zeker nu, anno 2023, is er zo veel meer mogelijk. Het is daarom dat ik mij en mijn collega’s graag advertising-uitvinders noem. Door techniek is er zoveel mogelijk. Van hele platforms, apps en andere dimenties tot old- fashioned methoden als abri’s en (D)OOH. Je kunt létterlijk alles bedenken en het is mogelijk. Voor mij is dat ook juist het leuke van dit vak. Kijken naar de briefing, duiken in de doelgroep en een passende campagne met kloppende strategie verzinnen. Een campagne waar de gekozen assets naadloos op aansluiten, in plaats van vice-versa.
Al ben ik 100% voor een betere wereld, wil ik me niet beperken tot NGO's. Juist werken voor commerciële merken en daar (op welke manier dan ook) waarde aanhangen, dat vind ik interessant. Daar zit voor mij de uitdaging.
Verder beschrijf ik mezelf als een ambitieuze en enthousiaste jr. creative/copywriter. Waarbij creativiteit en strategie hand-in-hand gaan. Ik kom vaak intuïtief op menselijke inzichten.
Van deze inzichten uit het dagelijks leven halen én hier een creatieve vertaalslag aan geven, gaat mijn hart sneller kloppen. Dan krijg ik die gepassioneerde sprankel in mijn ogen en komt mijn grote glimlach naar voren.
Van wel meer dingen trouwens. Toffe - open - briefings, het moment dat je het perfecte concept verzint, pro actieve ideeën en prijzen winnen bijvoorbeeld. Maar ook krappe deadlines, wedstrijden en onder druk presteren. Vind ik leuk.
MAND
Hi; ik ben Bo en aan mij heb je (een):
Bommetje energie en positiviteit
Bossen aan ideeën
Bold choices
Bowuste campagnes, die bijdragen - op wat voor manier dan ook -
Bokser tegen nietszeggende, ineffectieve advertising
Borrels op vrijdag
Boterende samenwerking
Bouwer van merken
Boffende klanten en collega's
Bovenal een ambitieuze, mega strategische creatief.
ERVARING
2022-2023 Traineeship Creatieve @ DEPT
2021-2022 Freelance afstudeer student (advertising) @ Kumpany, Kaliber & Havas Brussels
2022 Jurylid Retail @ SAN Accenten
2021-2022 Freelance junior creative SWITCH @ Publicis Groupe & CHUCK Studios
2020 Stagiaire Creatie @ N=5
2017-2018 Redactie stagiaire @ Millstreet Films
2017 Redactie- en marketingstagiaire @ &C Media
2013-2022 Horeca- en partijmedewerker @ Koetshuis de Haar & Queen Eindhoven
ONDERWIJS
2018-2022 Advertising @ Fontys Hogeschool voor Communicatie
2022 Minor Creatief Schrijven @ Hogeschool Leiden
2022 Minor Sociale Psychologie: Beïnvloeding en Gedrag @ NHL Stenden
2015-2018 Mediamanagement en marketing @ Grafisch Lyceum Utrecht
CONTACT
+31 6 199 492 82 // portfolibo@gmail.com // portfolibo.nl