top of page

EVEN VOORSTELLEN

Disclaimer: Ik HOU van dit vak en kan er over door blijven ratelen. Alhoewel ik het heb proberen te beperken, is het toch nogal wat tekst geworden. En weet je wat? Het is mijn website, dus ik bepaal. Mocht je me liever face to face leren kennen, bel me. Ik kom graag op de koffie. Of zie de mand onderaan.

 

Hi! Mijn naam is Bo en ik wil geen reclamemaker zijn. Jep. Je leest het goed, het staat er echt. Nu hoor ik je denken: “HUH?!” en dat begrijp ik goed. Als je het aan de mensen om mij heen, of uit mijn gastenboek vraagt: ADEM ik reclame. 

 

Maar het begrip ‘reclame’ heeft voor mij een behoorlijk negatieve lading gekregen. Elke keer als ik iemand vertel wat ik doe, voel ik dan ook de noodzaak om erbij te zeggen dat het niet alleen om die betekenisloze televisiereclames of saaie flyers gaat, die je zo snel mogelijk weer wil vergeten. 

Want zeker nu, anno 2023, is er zo veel meer mogelijk. Het is daarom dat ik mij en mijn collega’s graag advertising-uitvinders noem. Door techniek is er zoveel mogelijk. Van hele platforms, apps en andere dimenties tot old- fashioned methoden als abri’s en (D)OOH. Je kunt létterlijk alles bedenken en het is mogelijk. Voor mij is dat ook juist het leuke van dit vak. Kijken naar de briefing, duiken in de doelgroep en een passende campagne met kloppende strategie verzinnen. Een campagne waar de gekozen assets naadloos op aansluiten, in plaats van vice-versa.

Al ben ik 100% voor een betere wereld, wil ik me niet beperken tot NGO's. Juist werken voor commerciële merken en daar (op welke manier dan ook) waarde aanhangen, dat vind ik interessant. Daar zit voor mij de uitdaging.

Verder beschrijf ik mezelf als een ambitieuze en enthousiaste jr. creative/copywriter. Waarbij creativiteit en strategie hand-in-hand gaan. Ik kom vaak intuïtief op menselijke inzichten.

Van deze inzichten uit het dagelijks leven halen én hier een creatieve vertaalslag aan geven, gaat mijn hart sneller kloppen. Dan krijg ik die gepassioneerde sprankel in mijn ogen en komt mijn grote glimlach naar voren.

Van wel meer dingen trouwens. Toffe - open - briefings, het moment dat je het perfecte concept verzint, pro actieve ideeën en prijzen winnen bijvoorbeeld. Maar ook krappe deadlines, wedstrijden en onder druk presteren. Vind ik leuk.

MAND

Hi; ik ben Bo en aan mij heb je (een):

Bommetje energie en positiviteit

Bossen aan ideeën

Bold choices

Bowuste campagnes, die bijdragen - op wat voor manier dan ook -

Bokser tegen nietszeggende, ineffectieve advertising

Borrels op vrijdag

Boterende samenwerking

Bouwer van merken

Boffende klanten en collega's

Bovenal een ambitieuze, mega strategische creatief.

ERVARING

2022-2023   Traineeship Creatieve @ DEPT
2021-2022   Freelance afstudeer student (advertising) @ Kumpa
ny, Kaliber & Havas Brussels

2022            Jurylid Retail @ SAN Accenten
2021-2022   Freelance junior creative SWITCH @ Publicis Groupe & CHUCK Studios

2020            Stagiaire Creatie @ N=5
2017-2018   Redactie stagiaire @ Millstreet Films
2017            Redactie- en marketingstagiaire @ &C Media
2013-2022   Horeca- en partijmedewerker @ Koetshuis de Haar & Queen Eindhoven

ONDERWIJS

2018-2022   Advertising @ Fontys Hogeschool voor Communicatie
2022            Minor Creatief Schrijven @ Hogeschool Leiden
2022            Minor Sociale Psychologie: Beïnvloeding en Gedrag @ NHL Stenden
2015-2018   Mediamanagement en marketing @ Grafisch Lyceum Utrecht

CONTACT

+31 6 199 492 82 // portfolibo@gmail.com // portfolibo.nl

000048590009.jpg
000048590017.jpg
bottom of page