top of page
Zoeken

SO, DON'T GIVE KIDS A CHOICE

  • Foto van schrijver: Bo Willemsen
    Bo Willemsen
  • 1 dec 2022
  • 1 minuten om te lezen

Bijgewerkt op: 10 mrt 2023

Een vervolg op de prijswinnende awareness campagne om huishoudmiddelen onaantrekkelijk te maken.

Achtergrond

VeiligheidNL lanceerde de campagne 'Don't give kids a choice' in 2017. Deze campagne had als doel ouders bewust te maken van de aantrekkingskracht van huishoudchemicaliën op kinderen en hen te de chemicaliën buiten het bereik van kinderen op te bergen.

Recente onderzoeksresultaten

> Jaarlijks gebeuren er 7.500 ongelukken met huishoudelijke chemicaliën en doe-het-zelfproducten. ( Consumentenbond, 2022)

> Elk jaar worden ±2.000 kinderen in ziekenhuizen opgenomen met vergiftiging. (Oudersenzo.nl, 2021)

> 600 vergiftigingen per jaar onder kinderen van 0-3 jaar (VeiligheidNL, s.d.)


Concept: 'SO, DON'T GIVE KIDS A CHOICE'

De oproep tot actie van deze campagne (2017) was om kinderen geen keuze te geven. Ze vroegen ouders om chemicaliën veilig op te bergen, buiten het bereik van kinderen. En natuurlijk draagt dat bij aan het probleem. Maar de kern van het probleem is het flitsende, kleurrijke uiterlijk van deze producten.

Daarom lanceert VeiligheidNL de onaantrekkelijke etiketten. Gratis te downloaden om de producten onaantrekkelijk te maken en de keuze bij kinderen weg te nemen.






 
 
bottom of page